Spis treści
Spis treści | |
Czasopismo Filo-Sofija |
Jerzy Kmita (26 grudnia 1931-24 lipca 2012)
Jerzy Kmita (26 grudnia 1931 — 24 lipca 2012) Uczony-humanista, filozof, metodolog, kulturoznawca, twórca szkoły naukowej i fi lozoficznej | |
Jan Grad |
Mowa wygłoszona na uroczystości pogrzebowej 31 lipca 2012 r. ku czci Profesora Jerzego Kmity | |
Artur Dobosz |
Wokół idei filozoficznych i kulturoznawczych Jerzego Kmity
Uwagi na temat koncepcji semantyki Jerzego Kmity | |
Artur Dobosz |
Sensemaking– wiedza i kultura organizacji w świetle humanistyki zintegrowanej | |
Mateusz Bonecki |
Zagadnienie eudajmonizmu i etyki stosowanej w świetle teorii kultury | |
Anna Malitowska |
Metafora „linii oporu” a zasada sprzeczności logicznej | |
Andrzej Muchowicz |
Pojęcie komunikacji w poznańskiej szkole metodologicznej | |
Michał Wendland |
Rozprawy i artykuły
Problem istnienia w platonizmie w świetle nauki św. Tomasza z Akwinu | |
Piotr Cyciura |
Stanowisko Eduarda von Hartmanna wobec pojęcia rzeczy samej w sobie Immanuela Kanta | |
Marcin Furman |
Zagadka miłości Anny Kareniny (analiza egzystencjalna) | |
Jarosław Jakubowski |
Natura historyzmu. Główne pojęcia i tezy wykładni Ernsta Troeltscha | |
Aleksandra Sobańska |
Ontologia fundamentalna Martina Heideggera – rzeczywistość zamknięta w Dasein. Próba interpretacji | |
Ks. Sylwester Warzyński |
Roberta Spaemanna nowe ujęcie klasycznej teorii osoby | |
Ks. Józef Kożuchowski |
Platonizm skrajny Juliana Dodda | |
Robert Koszkało |
Religijność bez Boga i wiary. Z inspiracji Jerzego Grotowskiego | |
Daniel Sobota |
Predykaty obiektywne | |
Roman Piotr Godlewski |
Platonizm skrajny Juliana Dodda | |
Robert Koszkało |
Krytyki i polemiki
Cóż po racjonalności w czasie postmodernizmu? | |
Bogusław Paź |
Wspomnienie
Od badań metodologicznych do kulturoznawczych – naukowa droga Krystyny Zamiary (1940–2012) | |
Jan Grad |
Poezja i Filo-Sofija
Wiersze | |
Wojciech Kass |
Recenzje i omówienia | |
Ryciny Waldemara Kakareko
Ryciny | |
Waldemar Kakareko |
Administracja Cytowania | Strony czasopism